7/11/12

Familia, eskola eta nortasunaren garapena haurtzaroan

Asteburu honetan (2012ko azaroak 23-24), Vitoria-Gasteizko IV. Jardunaldi Pedagogikoak ospatu dira:

 "Nortasunaren eraikitze orekatuak zerikusi zuzena izaten du bizitzaren lehen urteetan bizi izandako atxikimendu eta segurtasun afektiboarekin, eta baita haurrak gertuko helduekin izaten dituen harreman bereziki garrantzitsuei esker, abian jartzen diren lehenengo sozializazio prozesuekin. Baina gaur egun beren egituratzean hain aldakor diren familiek zail izaten dute bermatzea, laguntzarik gabe, haurraren zaintza, arreta eta heziketa. Eta horri aurre egiteko, gure sistema sozialak bultzatu duen eskolatze goiztiarraren ereduaz gero eta familia gehiago ari da baliatzen. Sinetsita gaude egoera horren aurrean hausnartzeko geldialdia egin behar dugula, hau da, haurtzaroaren zaintza, arreta eta heziketa familia zein eskolaren artean partekatzeko beharraren inguruan hasiak diren eztabaida saioak zabaldu eta sakondu egin behar direla, hain zuzen ere".

Badirudi haurren eskolaratze goiztiarraren inguruan eztabaida mahai gainean dagoela. Errealiatatea da, inoiz baino gehiago, familiak eskolaren beharra duela umeen heziketarako eta honek eskolarentzat erronka berriak ekarri ditu. Parte hartu zuten aditu batzuen material batzuk atxikitzen dizkizut, momentu honetan niretzat interesgarrienak. Espero dut baliogarriak izatea.

Vicenç Arnaiz Sancho

Vicenç Arnaiz Sancho
 Dice de sí mismo: “Soy psicólogo y un apasionado de la educación. Me formé en los años 60-70 en la visión dialéctico-marxista y de esos tiempos quedó en mí el interés por comprender qué pasa
y por qué pasa.

Menorcako Ciutadella, 1952. Psikologian lizentziatua. Menorcako Arreta Goiztiarreko taldeko partaide. Ohiko kolaboratzaile Estatu mailako argitalpen pedagogikoetan. Grao argitaletxearen Guix d'infantil eta Aula aldizkarietako Zuzendaritza Kontseiluko partaide. Irakasleen trebatzaile eta pedagogia-ahokulari, haur hezkuntzaren alorrean bereziki. Aholkulari haurtzarorako heziketa-politiketan.

Argitarapenak:
 
Rafael Cristóbal Baldor

 

Medikuntzan doktore. Ginebrako Unibertsitatean Psikiatrian eta Psikoterapian aditua. Ginebrako Centre de Guidance Infantile-ko sendagile ohia. Haurren psikiatra. UPV/EHUan eta Mondragon unibertsitatean Garapenaren Psikologia irakasle. Arrasateko Arizmendi ikastola eta Bergarako Aranzadi ikastolako aholkularia. 
Azken argitarapena:(2010). El niño en la mirada del conocimiento. Una pedagogía de la confianza. Editorial de la Infancia. Aula Práctica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario