Sorkuntza praktikoa PROZESU 1




Círculos de aprendizaje y arquitecturas virtuales  para la elaboración de proyectos colaborativos y creativos en la asignatura de TIC de 2º de Grado de Magisterio
(Curso 2013-2014) 


 HH31 (2013-2014 ikasturtea): 

INF01 (2013-2014 ikasturtea):

LH31 (2013-2014 ikasturtea): 

LH32 (2013-2014 ikasturtea): 




15. astea_Ikasketa prozesua isten
(Abenduak 16-20) 
  1. Auto-koebaluaketa (Ikusi esteka)
  2. Ikasgaiaren ebaluaketa (Galdetegiak bete_Garrantzitsua!)
  3. Ondoren zure taldekideekin konpartitu, resonantzietaz ohartu eta ikasgaiaren Postprograma eraikiko duzue, dena Sitean konpartituz.
Argibideak ikasketa prozesua ondo isteko:
  1. Bloga isteko azken sarrera bat sortu behar duzue. Bertan ikasketa prozesuaren eta ikasgaiaren une garrantzitsuak identifikatuko dituzue, (horretarako zuen paper zorroak birpasatu behar dituzue) eta POSTPROGRAMA eredu bat proposatu: gaitasunak; edukiak; metodologia; ekintzak; baliabide; ebaluaketa sistema; zer mantenduko zenukete?; zer kendu?; zer hobetu?; zer gehitu?
  2. Blogaren azken sarrera sortu. Blogak isteko sarrera eredu bat hau duzue: http://ibonsanz.blogspot.com/p/portafolio.html.
  3. Esperientzien KOEBALUAKETA orri batean entregatuko didazue, zehaztutako ebaluaketa irizpideak kontutan hartuta nota bat proposatuz (arreta jarri lan honi oso garrantzitsua da eta).
  4. Talde txikiaren eta taldekide bakoitzaren AUTOEBALUAKETA egin ERRUBRIKA honen irizpideak kontutan hartuta eta eskuz entregatu.
  5.  "La educación prohibida": iraskuntza-ikaskuntza prozesuaren inguruko gogoeta; noiz eta nola ikasten dugu?; ikaskuntza biziak sortzen, nola eta zertan lagun gaitzakete IKTek? Nola uztartu metodologia biziak (gizatiarragoak) IKTekin?


14. astea_amaitzen…
 (Abenduak 9-13)

  • Talde txikietan burututako proiektuak talde handian konpartitzeko ikaskuntza esperientziak bizi.
  • Talde bakoitzak 40 minutuko komunikazio, esperientzia, ekintza proposatuko du gelan.
  • Talde bakoitza arduratuko da esperientziaren ebidentziaren bat jasotzen (dokumentatzen), ondoren Sitean eta Blogean konpartitzeko (hitz klabeak, esaldiak, argazkiak,...).
  • Ezagutza sortu: ikas kaierak sarean konpartitu eta sortzen diren arazoei aurre egin: ISSUU (e-boock moduak dokumentuak online); Google Docs (dokumentuak online sortu eta konpartitzeko); Youtube eta Vimeo (bideoak konpartitzeko); Slideshare (Power Pointak sarean konapartitzeko; ... 
  • Programa desberdinak ezagutu: PPT baino gehiago; PREZI; Photoshop; Bideo editoreak; mugikorrak erabilita sortutako esperientziak; erakusketa birtuala eta bizia; Sare Sozialak; Hezkuntza Objetu Digitalak;...
  • Sarrerak paper zorroan. Talde bakoitzak esperientzia desberdinen hausnarketa eta ebaluaketa egingo du.



13. astea_Disziplina Arteko Lana

 (Abenduak 2-5)

       

      12. astea
        (Azaroak 25-29)


       "Ideia bat ez bada zentzugabea hasiera batean, orduan ez du pena merezi" Albert EINSTEIN.

      1. FREDERICK ikaskuntza kolaboratiboa ulertzeko metafora. Bide batez, gure gaitasun komunikatiboen inguruan hausnartzeko aukera.  "Innovar es arriesgarse".
      2. Teknologia berriren bat modu kreatibo eta kolaboratibo batean erabilita taldeko ezagutzaren aurkezpen-esperientzia antolatu (taldean lanak banatu,...). 
      3. Ekintzaren partkatzea Sitean ("Mapa de experiencia vivencial aplicando las TIC de manera creativa y colaborativa en la formación universitaria del profesorado de 2º de Educación Infantil y Primaria"): Justificación; contextualización (¿de dónde sutrge la idea?); breve descripción (espacio-tiempo, roles,...); documentar la vivencia (fotos, palabras clave, frases, representar la belleza de los procesos de enseñanza-aprendizaje); evaluación de la experiencia (¿qué ha pasado?, ¿qué se podría mejorar?,...)
      4. Taldi txiki bakoitzak kontzeptu hauen inguruko bilaketa egingo du eta gero talde handian partekatuko du: zer dira RSS sindikazioak?; zer da Creative Commons lizentzia?; TAGen garrantzia (etiketak); Folksonomía.
      5. Txosten Idatzietarako aholkuak: nola atera etekin handiena Word-i?; APA arauak.
      6. Sarrera paper zorroan.
      7. Hitz magikoak.



      11. astea_Ikas Kaieren ikaskuntza esperientzia diseinatzen
       (Azaroak 18-22)
      1. La cosa perdida
      2. On Line Aplikazioak (Josune Bilbaori esker)
      3. Beste urte batzuetako ikaskuntza esperientziak eta Blogak metodologia orrialdean eskuragarri
      4. Sarrera paper zorroa.

         

        10. astea_Ikas Kaieren ikaskuntza esperientzia
         (Azaroak 11-15)
        1. Norberaren espaziora eta gorputzera itzulita, "ikasten duenaren bakardadea" esperientzia.
        2. LUDOVICOren laguntzaz hezitzailearen entzuketa aktiboa esperimentatu.
        3. Gaiaren inguruko 8-10 erreferentzia bilatu, aukeratu interesgarrienak eta aurkeztu (web materialak aztertzeko gidoia).
        4. Markadore sozialak: Delicious (http://delicious.com/alaitz_tresserras_angulo/). Nahi duenak scoop.it/t/aprender-desaprender (adb.) ezagutu dezake.
        5. Eskola esperientziak dokumentatzen: Haur Hezkuntzako ikaskuntza esperientziak artearen ikuspegitik, Javier Abad;   http://www.educacionartistica.org/primerainfancia)?
        6. Sarrera paper zorroan hitz gakoak, esaldia eta irudia.
        7. Hitz Magikoak.


          9. astea_Disziplina Arteko Lana LHn 

          (Azaroak 4-8)




            8. astea_Disziplina Arteko Lana HHn eta LHn klaserik ez!

             (Urriak 28-30)
            1. Astearen ikasketa prozesuaren ebidentziak jaso paper zorroaren, gogoratu: hitz gakoak, esaldia, irudia, egunaren kontakizuna eta ikaskuntza prozesuaren hausnarketa.
            2. Ikasketa prozesuaren hitz magikoak (adierazgarriak)



            7.astea__Ikaskuntza gurpilak martxan! 

             (Urriak 21-24)

            Greba orokorra eta LHn klaserik ez! 
            Paper zorroan hausnarketa sarrera.




            6. astea_Ikaskuntza Kolaboratiboaren oinarriak 
             (Urriak 14-18)
            • Ikaskuntza prozesua garatzeko arkitektura eraiki, Gmaila eta Blog-a. 
            • LABORATEGIAN (irudimenezko eszenatokian) umeak bezala Blogaren erraiak ezagutu eta etxea apaindu: gadchetak gehitu, (etiketen zerrenda, erlojua,...); HTML-Javascrip; etiketak; interfaz berria, zaharra; insertar, embed; sarrera, post;... BERRIKUNTZA BATZORDEAN, (irudimenezko eszenatokian), helduak bezala: lankidetza eta ezagutza kolektiboa gestionatu eta sortzeko espazio birtuala (Blog-a) egokitu eta antolatu.   
            • Paper zorroaren aurkezpena eta sarrera (hitz gakoak, esaldi bat eta irudi adierazgarria).

            • Aurrezagutzak eta taldekide bakoitzaren aurkezpena: IKTekiko harreman pertsonala, ezagutzen ditugun tresna, baliabide eta esperientziak eta espektatibak konpartitu:
            HH31_2012_Aurrezagutzak/Espektatibak  
            INF01_2012_Aurrezagutzak/Espektatibak
            • Taldeak sortu (4kide) eta egutegia antolatu.
            • Kilikatik-en aurkezpena.
            • Ikaskuntza kolaboratiborako arauak azaldu: barne autoritatea, (bakoitzak bere tokia); errespetua; hartu-emana; ardura, lankidetza.
            • Emangarriak: taldeko glosterra; banaka edo taldeko paper zorroa (ikusi beste ikasle batzuen Paper Zorro digitalak); taldeko egitasmoa eta Google Site-a (egitasmoaren karpeta multimedia); autoebaluaketa, koebaluaketa; paper zorroaren azken sarrera.
            •  Ikasgai honetan nire-gure ikaskuntza ahalmena berritzen usten ez dizkidaten erresistentzia indibidualak zein kolektiboak ezagutu eta konpartitu. Ikasle ona izateko bizi behar dudan balore indibiduala eta kolektiboa adostu. 
            • Kontratu didaktikoa adostu.
            • Saioaren hitz magikoak.